ترفند های اینستاگرام مارکتینگ به زبان ساده

به گوشتان خورده باشد و با برخی از آنها سر و کار داشته باشید. در این نوع از بازاریابی خلاقیت حرف اول را زده و اگر آن را نداشته باشید فقط به برند خود ضربه زدهاید. زیرا از طریق نظرسنجی ، نظرات ، انتقادات و پیشنهادات، میتوانید بازخورد و نظر مشتریان خود را جویا شده و از آن برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.

میتوانید به راحتی با مشتریان خود تعامل داشته باشید. به همین دلیل ممکن است تمایل زیادی به تمرکز بر «مشتریان راغب» نداشته باشید و بیشتر بخواهید بر ایجاد یک مسیر سریع برای خرید از لحظه ورود شخص به وبسایت تا لحظه خرید او تمرکز کنید. به گزارش ویل آلرت، یک نهنگ ناشناس ۱۵۰ میلیون توکن XRP به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون دلار را از صرافی بایننس به کیف پولی ناشناخته منتقل کرده است. اینک نیز ممکن است این رشته برای برخی از افراد، ناشناخته و البته جذاب باشد. این دو مورد را نیز بعداً میتوانید تغییر دهید. با کلیک روی نام هر یک از تاکتیکها میتوانید مقاله اصلی آنها را در سایت مطالعه کنید.

برخی از تاکتیکها از فضای کسب و کارهای سنتی و بازاریابی کلاسیک وارد فضای دیجیتال مارکتینگ شدهاند و برخی ساخته دنیای آنلاین هستند. اینطوری میتونین بازار کسب و کارتون رو گسترش بدین. در بازاریابی تاثیرگذار (Influencer Marketing) شما باید برای گسترش و توسعه کسب و کار خود از افراد تاثیرگذار حوزه کاری خودتان استفاده کنید.

امروزه بی گمان دیجیتال مارکتینگ به یکی از پرمخاطبترین حرفههای دنیا تبدیل شده است و با گسترش روز افزون کسبوکارهای اینترنتی، رقابت در این زمینه به اوج خود در چند سال اخیر رسیده است. همچنین تلاش ما بر این است تا انواع بازاریابی دیجیتال و البته ابزارهای کاربردی این حرفه را به شما معرفی کنیم.

اگر بخواهیم ببینیم که دیجیتال مارکتر کیست کافی است به این نکته توجه کنیم که آنها به طور معمول از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ فروشها و رویدادهای ویژه خود استفاده میکنند. تبلیغات ویدیویی در دیجیتال مارکتینگ ویا ویدیو مارکتینگ بصورت تخصصی به منظور بازاریابی محصولات و خدمات به وسیله تولید محتوای ویدیویی تبلیغاتی و انتشار آن است. ایمیل مارکتینگ فقط به اینجا ختم نمی شود که صرفا شما با ارسال یک ایمیلی که در آن پیشنهاد خرید محصولی را با ارائه کوپن تخفیف 50 درصدی به کاربرانتان را داده اید!

ویدیوهای کوتاه: ویدیوهای کوتاه هم خیلی به اشتراک گذاشته میشوند. تبلیغات در دو دسته تبلیغات هدفمند (Targeted Advertising) و نیز تبلیغ مستقیم (Direct Advertising) معرفی میشوند. آیا آنها از طریق سئو ، از طریق پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) ، شبکه های اجتماعی یا کمپین های ایمیل با شما آشنا میشوند؟ آیا حباب به وجود نیامده است؟ با بازاریابی محتوا، تمرکز خود را به ارتقای ارزش خود از طریق محتوای مرتبط و مفید معطوف میکنید.

این نوع از بازاریابی از طریق روشهای تبلیغات مستقیم صورت میگیرد و کسب و کار هرجایی که بشود، سعی میکند محصول یا خدمات خود را به مشتری معرفی کند. حال اگر این تجربه رضایتبخش بوده باشد و فرد دیگر با اعتماد به شخص اول از محصول استفاده کند، یعنی از طریق بازاریابی دهان به دهان یک کسب و کار مشتری جدید کسب کرده است. یک شیوه تبلیغات مستقیم در بازاریابی چریکی بوده و یا برای مثال شرکت بیمهای که برای معرفی خدمات بیمه موبایل خود، دزد استخدام میکند تا موبایل افراد را بزند و سپس شرکت را معرفی کنند، هم نمونهای دیگر از بازاریابی چریکی است.

به عنوان مثال، شاید بعد از چند ماه متوجه شوید که مخاطبان شما به محتوای اینستاگرام شما دیگر علاقه مند نیستند، اما عاشق چیزی که در توئیتر می گذارید هستند. به عنوان مثال از زمانی که شما تلاش بر فروش محصول خود میکنید مانند اقداماتی از قبیل تبلیغات، جلب اعتماد و … یک مصرفکننده (Consumer) پس از استفاده از محصول و یا خدماتی، تجربه خودش را با شخص دیگری در میان میگذارد. امروزه تنها ساخت یک محصول یا ارائه خدمت کافی نیست!

این روش مدل دیجیتال آن بوده در گذشته شرکتهایی که یک محصول بسیار عالی را تولید میکردند، خودبه خود مردم از طریق روش بازاریابی دهان به دهان (Word Of Mouth Marketing) آن را به هم معرفی کرده و آن را تبلیغ میکردند. تا زمانی که پس از فروش محصول خود، سعی بر کسب رضایت مشتری خود را دارید، در واقع قلمرو فعالیت شما حول محور دیجیتال مارکتینگ میچرخد. استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز می تواند در موفقیت کسب و کارها نقش بسزایی داشته باشد. در نتیجه شما هم میتوانید با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، کارهای آنها را بررسی کنید و ببینید برای رونق کسب و کار خود چه کاری انجام میدهند.

پس می توان نتیجه گرفت با این وقتی که مردم بخصوص با گوشی هایش در اینترنت می گذرانند، بازاریابان هم در آنجا باید به دنبال مشتری و یا مخاطب خود بگردند. اگر شما یک برند لباس دارید این گزینه برای شما ممکن است به صورت عکس هایی باشد که دیگران از طریق هشتگ به اشتراک می گذارند. در علم بازاریابی و تعریفهای مطرح شده برای به این مدل درخواست از کاربر، که آن را دعوت به انجام کاری (یک Action) میکند، فراخوان عمل یا Call to Action (بهاختصار CTA) میگویند.