دیجیتال مارکتینگ : تاریخچه و مفاهیم + اینفوگرافیک – آیمارکتور – دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات

آنچه تغییر کرده روشهای آن است. برخی باورشان این است که وقتی می توانیم با راه اندازی یک پیج اینستاگرام محصولات یا خدمات خودمان را بفروشیم چرا باید حتما یک وب سایت راه اندازی کنیم؟ اگر با دیجیتال مارکتینگ تا حدودی آشنا شدهاید و نیاز به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای سپردن پروژههای خود هستید پرتوشید میتواند در کنار شما باشد.

همانطور که فناوری پیشرفت کرده است ، بسیاری از کمپین های ارسال متن نیز به مشتریان این امکان را می دهند تا لینک ثبت نام و یا خرید آنلاین را به صورت مستقیم دریافت کنند. یکی از بهترین و کارآمدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ GTmetix است که به شما این امکان را میدهد تا دیتای دقیقی درباره سرعت صفحه، زمانبندی، امتیاز عملکرد و سایر موارد به دست آورید.

یکی از بهترین روشها برای دستیابی به مشتریان جدید این است که روشهای سئو را با جدیت بیشتری دنبال کنید. مردم از طریق شبکههای اجتماعی اخبار و اتفاقات مهم روز را دنبال میکنند. باشگاه خبرنگاران جوان – در ساعات نخست معاملات روز شنبه، رمزارزها اُفت قابل توجهی را تجربه کردند و در محدوده قرمز قرار دارند. در گذشته برای تاثیرگذاری بر روی مخاطبین و مذاکره کنندگان از روش سنتی رویارویی استفاده می کردند. گاهی مخاطب هدف در این روش چندان درست شناخته نمیشود و برای دستیابی به مخاطب هدف باید با همه افراد ارتباط بگیرید تا در نهایت به یک مخاطب هدف واقعی برسید.

به عنوان مثال ، ممکن است یک شرکت برای تجزیه و تحلیل اشکال جدید رفتار مصرف کننده ، مانند استفاده از نقشه های رفتار مشتری در وب سایت ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفر مشتری ، نیاز داشته باشد. در شبکه های اجتماعی ، سه مرحله کلی بازاریابی ، یعنی آگاهی ، ترغیب کاربران و تبدیل آنها به مشتری خیلی سریع و موثر اتفاق می افتد.

شرکت ها با ادغام ویدیو با سئو ، بازاریابی محتوا و فعالیت های گسترده بازاریابی در شبکه های اجتماعی بیشترین موفقیت را در مورد ویدیومارکتینگ پیدا می کنند. فراتر از تولید سرنخ و درآمد، ایمیل بهقدری گسترده شده است که در سال 2020 به 3.9 میلیارد کاربر رسید و انتظار میرود این رقم در سال 2023 به 4.3 میلیارد کاربر افزایش یابد؛ بیش از نیمی از جمعیت جهان! پلتفرم سندر یک ابزار بسبار خوب برای ارسال ایمیل است. بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات آنلاین، بازاریابی درونگرا و … میباشد. در جهان، اولویت بسیاری از کسبوکارها در بازاریابی، بازاریابی دیجیتال است و از بخشهای مختلف دیجیتال مارکتینگ، با توجه به نوع کسبوکار خود، بیشترین بهره را میبرند.

در گزینههای بعدی قراردارند (بازاریابی درونگرا، نوعی استراتژی در بازاریابی دیجیتال است که خود، از بخشهای مختلفی استفاده میکند و در ادامه مقاله به آن میپردازیم). کانال های دیجیتال به سرعت در حال تکثیر هستند و بازاریاب های دیجیتال باید با نحوه کار این کانال ها ، نحوه استفاده آنها توسط گیرنده ها و نحوه استفاده از این کانال ها برای بازاریابی موثر محصولات یا خدمات خود همراه باشند. چندین کانال ارتباطی برای معرفی و درج ویدئو وجود دارد که می توانید از آنها برای اجرای یک کمپین بازاریابی ویدیویی استفاده کنید.

نحوه تبلیغ یک تجارت با تبلیغات آنلاین (Google Ads) چگونه است؟ خدمات تبلیغات کلیکی نیز از جمله خدماتی است که توسط بسیاری از کسبوکارهای مرتبط ارائه میشوند. در سال 1999 سایت salesforce اولین سیستم مدیریت مشتریان و ذخیره اطلاعات کاربران، رفتار آنها بر روی سایت و ردیابی کمپینها را به شکل (saas) ارائه داد. اگر به تازگی شروع به یادگیری دیجیتال مارکتینگ کرده باشید یا حتی اگر یک دیجیتال مارکتر حرفهای هستید، به طور قطع به منابع آموزشی مناسبی نیاز دارید تا مسیر بازاریابی خود را به شکل صحیحی دنبال کنید. به طور کلی دو هدف اصلی در بازاریابی دنبال می شود، البته به اهداف دیگری نیز می توان اشاره نمود که همگی در راستای تحقق این دو هدف اصلی می باشند.