دیجیتال مارکتینگ چیست؛ بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال

ما این دوره را به شکلی آماده کردیم که از موضوعهای مقدماتی کار را شروع میکند و تا اندازهای بخشهای حرفهای و پیشرفته را هم پوشش میدهد. با پیشرفت تکنولوژی و ورود ابزار آلات دیجیتال در دنیای پیشرفته روز به روز به کاربران دنیای تکنولوژی افزوده شده و صاحبان کسب و کار ش میکنند در این حوزه نیز فعالیت گستردهای داشته باشند و کاربران بیشتری را به مشتری دائمی خود تبدیل کنند. ممکن است شما صرفا در یک حوزه نیاز به استفاده از خدمات بازاریابی دیجیتال داشته باشید.

در طی تحقیق در مورد مخاطبان و رقبای تان، حتماً باید به خوبی دریافته باشید که چه هشتگهایی در زمینه کاری شما داغترین هستند! کپشن شما (یا کامنت اولتان) جایی است که باید هشتگها را قرار دهید. هدف اصلی این است که مشتری شما را ببیند، به پیام شما توجه کند، از شما خرید کند و در نهایت کل این کار هم برای شما سود آور باشد. اما واجب است که کل تیم به نحوی هماهنگ عمل کنند و در دراز مدت به پاسخ این سوالات متعهد بمانند.

آیا هنگام صحبت با مخاطبان از طرف خودتان صحبت میکنید یا فقط از طرف کل برند صحبت میکنید؟ برای موفقیت استراتژی بازاریابی اینستاگرام، کافی نیست که فقط کارهای صحیح را انجام بدهید. کسب و کارهای کوچک می توانند با صرف هزینه کمتر فقط برای افرادی که در محدوده جغرافیایی آنها هستند فعالیت های دیجیتال مارکتینگ را انجام دهند. تاکتیک های دیجیتالی برونگرا پیام تبلیغاتی مستقیم به همه افراد ممکن در فضای مجازی را در نظر می گیرد، بدون توجه به اینکه مناسب افراد هست یا خیر. ترجیح می دهید از بازاریابی سنتی استفاده نمایید یا بازاریابی اینترنتی و یا در این زمینه چه شبکه اجتماعی را مد نظر دارید و چه رسانهای را انتخاب می نمایید؟

به یاد داشته باشید که هشتگها بسیار مهم هستند و نباید آنها را از روی شانس و اقبال انتخاب کنید. به عبارتی میتوان گفت که کپشن، صدای برند شما است؛ بنابراین باید اطمینان داشته باشید که کپشنهای مناسبی انتخاب میکنید. یک سکو و صدای ثابت پیدا کنید، صبور باشید و با افزایش فالوئرهایتان، تاثیر تبلیغاتتان نیز افزایش مییابد.

به این صورت میتوانید متوجه شوید که کدام یک از هشتگها مناسب تر هستند! استفاده از ابزارهایی مثل Hashtagify به شما کمک میکند که آمار دقیق هر کدام از هشتگها را بدانید. برقراری ارتباط با مخاطبان بسیار مهم است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که پستهای شما به نحوی طراحی میشود که مخاطبان به کامنت گذاشتن تشویق شوند. این موضوع، یکی از قدمهای مهم در تدوین استراتژی بازاریابی اینستاگرام است که بسیاری افراد آن را دست کم میگیرند؛ بنابراین اگر شما کمی وقت بگذارید و این مرحله را طی کنید، یک قدم از آنها جلوتر خواهید بود.

این موضوع، در واقع به معنی تصمیمگیری در مورد فعالیت و رفتار تیم شما در اینستاگرام است. تأکید میکنیم که برای بازاریابی اثربخش در اینستاگرام هیچ پاسخ صحیح یا غلطی در مورد این سوالات وجود ندارد. ابزارهایی نیز در این زمینه وجود دارند که به شما در ارزیابی عملکردتان کمک میکنند. آیا به افرادی که شما را در پستها و استوریهای شان تگ و منشن میکنند پاسخ میدهید؟ پس اگر سایت شما با وردپرس ساخته شده خیلی خوشحال باشید، چون دیجیتال مارکتینگ با وردپرس بسیار سادهتر و شیرینتر است! برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویدیو مارکتینگ و تبلیغات ویدیویی، مزایای استفاده از این نوع بازاریابی و استراتژیهای آن پیشنهاد میکنیم مطالب «ویدیو مارکتینگ چیست» و «تبلیغات ویدیویی چیست» را مطالعه کنید.

برای مثال، اگر میبینید که پستهایی که از پشت صحنههایی که با همکارانتان دارید اینگیجمنت بیشتری دارند و امکان گفتگو با مخاطبانتان را بیشتر به شما میدهند، آنها را در اولویت قرار دهید. بیو در واقع فرصتی است که میتوانید از طریق آن تأثیر اولیه بسیار خوبی بر روی مخاطبانتان بگذارید. دوره غیرحضوری در واقع همان فیلم ضبط شده از کلاسهای حضوری است که به محض خرید به تمامی آن دسترسی پیدا خواهید کرد.

نکته بعدی ترکیب هشتگ های پرکاربرد و خاص و استفاده از آن ها برای تمامی رویدادها و اتفاقات است. به عنوان مثال برای پوشیدن یک جفت صندل به لباس های تابستانی مانند کلاه نیاز دارید. به گزارش اقتصادآنلاین؛ امروز سه شنبه 5 بهمن ۱۴۰۰، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و فرشاد مهدی پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تیم همراه و با حضور در ساختمان ستاره ونک تهران، از «مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول» بازدید کردند. بررسی شواهد هم نشان میدهد که امروزه انواع کسبوکارها از کسب وکارهای اصطلاحا «نیچ»، کسبوکارهای لاکچری و کسب وکارهایی با مخاطب Mass، همه از این فضای بازاریابی دیجیتال بهره مند هستند.