دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال حوزههای گستردهای را در بر میگیرد و فرصتهای زیادی برای پیشرفت در حرفه وجود دارد. نکته جالب اینکه بازاریابی مستقیم مبتنی بر پایگاه داده مشتریان است. ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای قدرتمند دیجیتال مارکتینگ است که با آن میتوان جشنوارههای فروش، تخفیفها، اطلاعات لازم در مورد بروزرسانیهای جدید یا … دیجیتال مارکتینگ عبارت است از فرایند های به هم پیوسته ای که در راستای افزایش فروش یک محصول خاص، توسط یک شرکت خاص انجام شود. مثلاً کسی که واژهی خرید پیراهن را در گوگل سرچ میکند، با احتمال بیشتری پیراهن خرید میکند تا کسی که در خیابان از کنار مغازه پیراهن فروشی عبور کند، در نتیجه آشنایی با گوگل ادز و امکاناتش برای هر کارشناس دیجیتال مارکتینگ واجب و ضروری است.

یک پیشنهاد به صرفه: تمام آنچه را که میخواهید از دیجیتال مارکتینگ و بخشهایش بدانید در کتاب «دیجیتال مارکتینگ و متعلقات» آکادمی نوین هست! نفر اول دوره بورسیه آکادمی آمانج میشه و شهریش بهش برگشت داده میشه و خداحافظی میکنیم . برای دریافت به صفحه توضیحات کتاب در آکادمی مراجعه کنید. در این بلوک یادگیری، تلاش کردیم با زبانی ساده برای کسانی که هنوز در ابتدای مسیر دیجیتال مارکتینگ هستند، مروری کلی بر مباحث پایهای این مهارت انجام دهیم.

خوشحالیم که در این مسیر ۶۴ ساعته و در باقی مسیر دیجیتال مارکتریتون همراهتون هستیم. در مقابل بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را میدهد که مخاطبان بسیار خاص را شناسایی کرده و هدف قرار دهید و پیامهای بازاریابی شخصیشده و با تبدیل بالا را برای آن ها ارسال کنید.

شما باید سعی کنید لیستی از کلمات کلیدی با عملکرد بالا که به محصولات یا خدمات شما مربوط می شود، ایجاد کنید و برای فرصت های بیشتر، تغییرات طولانی را در نظر بگیرید. به نظر می آید که امروزه تمامی برندهای دنیا حداقل یک وب سایت را دارند و اگر این طور نباشد، حداقل در شبکه های اجتماعی حضور دارند یا دارای یک استراتژی تبلیغاتی دیجیتال هستند.

اگر بیزینس ما بتواند هزینه های کسب مشتری خود را پایین تر از ارقام بالا نگه دارد، درآمد خواهد داشت. اما پس از مدتی فعالیت کسب و کار در فضای دیجیتال، برای پیشی گرفتن از رقبا در بازار آنلاین به مرور نیازهای جدیدی نمایان میشود که عملا در سطح بسیار پیشرفته دیجیتال مارکتینگ قرار دارند. الان اکثر راه اموزش دیجیتال مارکتینگ رو باهم طی کردیم حالا میخوایم بریم سراغ چند تا نرم افزار و ابزار ضروری . از این رو ما دوره پیشرفته دیجیتال مارکتینگ را نیز طراحی کردهایم تا دانش و مهارت شما را ارتقا داده و زمینه را برای رسیدن شما به صدر بازار آنلاین فراهم کنیم.

برای مدیریت این روابط در کمپینهای تبلیغاتی به ابزاری نیاز است که در زیرمجموعه ابزار دیجیتال مارکتینگ قرار میگیرد. استفاده از سرویس های ارائه دهنده ی پیامک در حال افزایش است. از طرف دیگر، میتوانید استراتژیهای PPC یا سئو برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که به محصول یا خدمات شما علاقه نشان دادهاند و یا کلمات کلیدی خاصی را که مرتبط به صنعت شما هستند را استفاده کرده اند، به کار بگیرید. وقتی کاربر جدیدی در خبرنامه شما عضو میشود، یک ایمیل خوشامدگویی برای او ارسال کنید و خیلی مختصر برایش توضیح بدهید که از طرف وبسایت شما باید انتظار چه نوع مطالبی را داشته باشد.

دیجیتال مارکتینگ می تواند برای هر بیزینس در هر صنعتی جواب دهد. زمانی که شک داشتید، از هر دو استفاده کنید و از پروسه خود همان طور که جلو می روید یاد بگیرید که کدام کانال ها چه پرداختی و چه رایگان بهترین عملکرد را برای برند شما دارند. اما عوامل گفته شده، همه زمانی سودمند است که اطلاعات و دانش کسب شده به شما قدرت هدف گذاری و تدوین استراتژی را با تحلیل موقعیت، تحلیل مشتری و نقشه سفر آن و تحلیل رقیب بدهد، در این راه ابزارهایی نظیر Similarweb بسیار به شما کمک میکنند.

یک استراتژی خوب برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ این است که یک تخصص را یاد بگیرید، شاغل شوید و بعد دیگر تخصصهای موردنیاز را یاد بگیرید و تجربه کنید. در نهایت، دیجیتال مارکتینگ شما را قادر میسازد تا تحقیقات لازم را برای شناسایی شخصیت خریدار خود انجام دهید و از این طریق استراتژی بازاریابی خود را در طول زمان اصلاح کنید تا به مشتریان بالقوه بهتری دست پیدا کنید. در نقش مدیر ارشد، تا ۴۰۰۰۰ پوند هم افزایش دیده شده است.

چه تبلیغات سنتی و چه تبلیغات دیجیتال، هر دو یک هدف را دنبال میکنند، آن هم رساندن پیام از سمت فرستنده به مخاطب است. برای جذب هر مخاطب چهقدر هزینه کرده اید و آن چهقدر برای شما درآمد داشته است. خب این تصور کاملاً اشتباه است. مثلا دیوار، ایوند و حتی اسنپ از این جملهاند. تبلیغات CPA (کمپینهای پرداخت به ازای اکشن) یا CPI (پرداخت به ازای نصب) در این دسته از تبلیغات جای میگیرند. شامل انجام کارهای خاصی که با موبایل انجام میدهید مانند تبلیغات درون برنامه ای، ارسال پیامهای متنی و استفاده از برنامههای پیام رسان اجتماعی میشود.

این امکان از آنجایی اهمیت دارد که کسانی که با سرچ به دنبال یک کالا میگردند با احتمال بیشتری آن محصول را خرید میکنند. دیجیتال مارکتر بنا بر وظیفه و راهبردی که در شرکت دارند وظایفی را برای خود تعیین میکنند اما بهطور کلی میتوان و ظایف زیر را برای آنها در نظر گرفت. در این روش تبلیغاتی معمولاً شرکتها به منظور برندسازی یا معرفی کسبوکار و محصولات خود، یک گزارش یا یک مطلب آموزشی را تهیه میکنند. امکاناتی که بهرهوری از آنها در حوزه دیجیتال مارکتینگ، ارزش زیادی را برای کسبوکار به ارمغان میآورد. برای مثال یکی از اهداف شما می توانید این باشد که رنک سایت در دو ماه اخیر باید چقدر شده باشد.یا میزان بازدید از سایت تا دو ماه دیگر باید چه اندازه ای باشد.همه اینها می توانند اهداف شما باشند.