دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

امروزه هر کسب و کاری با هر ماهیتی یکی از ضروریاتش را در این می بیند که بازاریابی شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام ورود پیدا کند و برای برندینگ یا فروش و ارائه خدمات از اینستاگرام بهره ببرد. این یک نوع تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما یک کمیسیون برای تبلیغ محصولات یا خدمات شخص دیگر در وب سایت خود دریافت می کنید. با هدفمندسازی بازاریابی برای مخاطبان به کمک این روش، میتوانید علاوه بر صرفهجویی در زمان، به نتایج شگفتآوری دست پیدا کنید. شما به عنوان صاحب یک کسبوکار میتوانید با قراردادن عکسها و ویدیوهای جذاب از محصولات و خدماتی که ارائه میدهید، مخاطبان بیشتری را جذب خود نموده و در نمایش این تصاویر، از ابزارهایی مانند رنگها و افکت های مختلف استفاده نمایید تا هرچه بیشتر به انتقال پیام کسب و کارتان بپردازید.

ما در این مقاله به اهمیت مشاوره بازاریابی دیجیتال، روشهای دریافت آن و خدماتی که ارائه میدهد، اشاره کردیم. اما نکتهای که اهمیت دارد این می باشد که اینستاگرام صرفا محل قرار گیری عکسهای شما نیست. اینستاگرام از سال 2010 راه اندازی شد و از آن زمان دنیای رسانه های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد. کاربران وفادارش از نزدیک تکامل آن را طی این یازده سال از برنامه ای ساده برای اشتراک گذاری عکس تا تبدیل شدنش به عنصری مهم برای کسب و کارها تحت عنوان اینستاگرام مارکتینگ به چشم دیده اند.

بازاریابی شبکههای اجتماعی، بخشی مهم از دیجیتال مارکتینگ است که در شبکههای اجتماعی انجام میشود. این امری حیاتی است، چرا که پرسوناهای خریدار مختلف نیازمند تاکتیک های مختلف بازاریابی هستند و از این هم مهم تر، پرسوناهای خریدار متفاوت به مدل های مختلفی از خریداران تبدیل می شوند. میزان استوری ها اگر بیشتر باشند می توانید بیشتر مخاطبانتان را جذب کنید . چرا که به واسطه استوری می توانید به میزان زیادی در فید های فالوور هایتان دیده شوید. نکته ای که در مورد این استوری ها می توان گفت این است که این استوری ها تا مدت زمان زیادی فعال هستند و حذف نمی شوند.

برای آنکه محصول مورد نظر خود را به خوبی برای مخاطبان خود جذاب کنید و حتی افرادی که شما را فالو نمی ­کنند. ما در مورد تاثیر لایو اینستاگرام در کسب و کار مقاله ایی داریم که خواندن آن برای شما عزیزان خالی از لطف نیست. این کار با هدف رسیدن به هدف تجاری خاص (مانند افزایش ترافیک وبسایت، فالوورهای بیشتر در توییتر، ارتباط قویتر و یا حتی افزایش میزان دانلود اپلیکیشن) صورت میگیرد.

این روزها، بسیاری برندها از طریق تولید محتوا در اینستاگرام، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار میکنند و محصولات و خدماتشان را تبلیغ میکنند. این گونه عملکردها امروزه به روش هایی بسیار مؤثر و جذاب برای برقراری ارتباط با مشتریان، معرفی محصولات و افزایش فروش در اینستاگرام تبدیل شده است. با استفاده از شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ می توان با ایجاد یک محتوای جذاب و کاربر پسند در بازه زمانی بسیار کوتاهی به میلیون ها کاربر دسترسی پیدا کرد و آنها را با محصول و خدمات آشنا کرد. ای موضوع نمونهای بسیار خوب از کسب درآمد از اینستاگرام است که این روزها بسیار رایج شدهاست.

اینستاگرام مارکتینگ و دانستن استراتژی بازاریابی اینستاگرام که از جمله رایج ترین اصطلاحات اینستاگرام است، مفهوم پیچیده و جذابی است که به دلیل پتانسیل بالای اینستاگرام و تعامل خوب مردم با این فضا به وجود آمده است.این پلتفرم با بیش از ۸ میلیون پروفایل، فرصتی عالی برای بازاریابی است! این بازارِ خوب سبب شده کسب و کارها به خصوص بویتک های مدلینگ و شرکت های لوازم آرایشی به این پلتفرم هجوم بیاورند.

برای نمونه، تصور کنید که شما با یک برند فروش محصولات آرایشی همکاری میکنید و محصولات آن برند را تبلیغ میکنید. گواهینامههای دیجیتال مارکتینگ راهی برای همگام کردن خود با ترندها و نکات روز دنیا است و همچنین میتوانید از آنها برای برجستهتر کردن مهارتهای خود در ساخت رزومه و برای کارفرما استفاده کنید. شما میتوانید در هر پست اینستاگرام ۳۰ هشتگ به کار ببرید. میتوانید دقیقاً تعداد افرادی را که آن را مشاهده کرده اند را اندازهگیری کنید و میتوانید با استفاده از فرمها، اطلاعات تماس کسانی که آن را دانلود کردهاند جمعآوری کنید. ما به صورت مفصل درباره استوری در اینستاگرام و راه های جذب فالوور در آن مقاله ایی نوشته ایم که می توانید آن را هم مطالعه کنید.