دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

صاحبان مشاغل و یا به طور کلی هر کسی که به نوعی با کسبوکار در تعامل است، ضمن دانستن مفاهیم بازاریابی باید قادر باشد استراتژهای آن را برای پیشبرد اهدافش به کار بگیرد. این سرویس شما را قادر به تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد محتوای شبکههای اجتماعیتان میسازد؛ حتی شما میتوانید نرخ تبدیل، ROI، میزان تعامل و پیامهای ارسالی از طرف کاربران را پیگیری و مدیریت کنید. با بررسی هر کدام از این محتواها میتوانید به اطلاعات بسیار خوبی درباره تاثیر گذاری محتوا و میزان تعامل انواع محتوا بدست آورید و آن را در کسب و کار خود نیز بکار بگیرید.

مثلا: شما میتوانید متخصص بازاریابی محتوا شوید، متخصص شبکههای اجتماعی شوید، وبمستر شوید و یا حتی اگر میخواهید دیجیتال مارکتر شوید. صرفا این نگاه که پست قرار دادن در شبکه های اجتماعی به بهانه اینکه می خواهیم این شبکه های شرکت را بروز نگه داریم دلیل موجه. پس برای پیشی گرفتن از رقبا، با تولید محتوایی بی نظیر و راضی نگه داشتن کاربری که از طریق گوگل به سایت ما مراجعه کرده می توان قله های صفحه اول نتایج جستجوی گوگل (SERPs) را فتح و این جایگاه را تثبیت نمود.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ حتما نیازی ندارد که در CSS , HTML و زبان برنامه نویسی تسلط داشته باشد بلکه کارشناس دیجیتال مارکتینگ می تواند با برسی و دیدن وب سایت هایی که از نظر تجربه کاربری ، دیزاین و طراحی در سطح بالاتری هستند را میتواند الگو برداری نماید و از آن در طراحی مجدد وب سایت شرکت مورد نظر استفاده کند. البته در نظر داشته باشین در مورد راه اندازی کمپین باید تمام کمپینها مورد سنجش و برسی قرار بگیرند و فقط با راه اندازی کمپین توجیه پذیر نیست.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ یکی از وظایف مهمی که دارد سنجش و اندازهگیری نرخ تبدیل “Conversion rate” است. یکی از مزایای مهم دیجیتال مارکتینگ و یکی از مشکلات مهمی که حل و فصل میکند، عدم برخورد با مخاطبان در رسانههای مختلف است. BuzzSumo در افزایش بازدهی اینفلوئنسر مارکتینگ شما نقش مهمی دارد و باعث میشود تا با تولید محتوای همیشه سبز برای مخاطبانتان و انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب به رشد و پیشرفت بالایی برسید. کسی که می تواند روی شبکه های اجتماعی شرکت نظارت داشته باشد کارشناس دیجیتال مارکتینگ می باشد و او باید استراتژی درستی برای حضور و بودن در این فضا را انتخاب کند.

شما میتوانید قالبهای آماده موجود در Canva را انتخاب کرده و با تصاویر و المانهای گرافیکی دلخواه خود، آنها را شخصی سازی کنید و فایلهای گرافیکی خود را بسازید. سرویس Canva به شما این امکان را میدهد تا با استفاده از روش سادهی Drag & Drup، عناصر گرافیکی خود را در کمترین زمان طراحی کنید. شما میتوانید در اطلاعات با ارزش این سرویس با اعمال فیلترهایی خاص جستجو کنید. قالبهایی که در این سرویس وجود دارد به طور هوشمند طراحی شده و با دستگاههای مختلف و مخصوصاً موبایل سازگار است. به طور مثال برای جلو بردن افزایش ترافیک و جذب بازدید کننده بیشتر از سئو استفاده کند.

به طور مثال با استفاده از آگاهی، تبلیغات می توان مخاطبین را با برند مورد نظر، نام و محصولات مجموعه را افزایش دهد و در مجموع از این روش تلاش شود که فروش و برندینگ سازی را در آینده زیادتر و افزایش دهد. ترکیبی از تکنیک ها و روش های بازاریابی دیجیتال است که هدف آن تصرف برند بر صفحه نتایج موتور جستجو است که میتواند در قالب مجموعه خاصی از عبارات ، سوالات و کلمات کلیدی قرار بگیرد. استفاده از روش های خلاقانه جهت معرفی محصول به مشتری، به گونه ای که توجه او را جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند.

سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ روشهایی هستند که نرخ تبدیل بالایی دارند، زیرا میتوانند برای ارتباط با مصرف کننده یک کانال ارتباطی سریع و موثر ایجاد کنند. خوبی برای حضور در این فضاهای اجتماعی نیست. معمولا تغییرات در طراحی وب سایت توسط تیم فنی آن شرکت انجام میشود. در واقع، شما با بهینه سازی سایت خود آن را به رتبه اول گوگل، جایی که در دید مشتریان قرار می گیرید، انتقال می دهید. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات تکمیلی در این زمینه مقاله چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم را مطالعه کنیم.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید یا با کمک تیم یا با خلاقیت خودش، کمپینهای متنوعی و خوبی را ایجاد و توسعه دهد و همچنین بتواند آنها را خوب مدیریت کند. این سرویس به شما کمک میکند تا تحلیل کاملی از وضعیت بازاریابی اینترنتی خود داشته و بهترین استراتژیها را بر اساس دادههای بدست آمده از این تحلیلها برگزینید. شما میتوانید با توجه به حوزه کسب و کار و علاقه خود کانالهای ارتباطی ساخته و با افراد مرتبط با این حوزهها ارتباط برقرار کنید و شبکه سازی نمایید. حتی میتوانید تصاویری به قالب نظرسنجی خود وارد کنید و رابط کاربری آنرا به میل و سلیقه شخصی تغییر دهید.