دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

از همه بهتر اینکه، دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکنه تا تبلیغاتتون رو به زیرگروههای یک مخاطب هدف بزرگتر هم نشون بدین. هر شبکه اجتماعی مخاطبان و فضای خاص خود را دارد؛ بنابراین این زمینه نیازمند یک متخصص است تا بداند در هر یک از بسترهای رسانه چه عملکردی مناسب است، در واقع میتوانیم مدیریت شبکههای اجتماعی را زیرمجموعه مدیر محتوا بدانیم؛ بدین معنی که مدیر شبکههای اجتماعی با توجه به استراتژی تعیین شده توسط مدیر محتوا تولیدکنندگان محتوا را به کار میگیرد. مدیر محتوا، استراتژی محتوای یک کسبوکار را تعیین میکند.

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ باید علاوه بر داشتن ویژگیهای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ، توانایی مدیریت یک تیم را نیز دارا بوده و از نگاهی کلانتر و جامعتر به مسائل تیم خود تسلط داشته باشد. این که شما باید در نهایت بهغیر از آشنایی با بیشتر کارها و وظایف شغلهای مختلف دیجیتال مارکتینگ، یک حوزه شغلی را بهعنوان تخصص خود انتخاب کنید و در آن تسلط پیدا کنید. پس از اینکه با تمام مهارتها تا حد خوبی آشنایی پیدا کردید، در دوره کارآموزی باید به عمق پیداکردن در یکی از مهارتها بپردازید. عبارت Ad در کنار نتایج جستجویی که گوگل به شما نشان میدهد نمونهای از این نوع بازاریابی هستند.

این نوع سئو بر روی باطن وبسایت (Backend) و نحوه کدگذاری صفحات شما تمرکز دارد. در این نوع بازاریابی شما برای تبلیغ محصولات و یا خدمات دیگران در وبسایت، اپلیکیشن یا صفحهی رسانههای اجتماعی خود از آنها کمیسیون دریافت میکنید. رسانههای اجتماعی که میتوانید از آنها استفاده کنید شامل تلگرام، توییتر، لینکدین و اینستاگرام است. کروگمن همچنین معتقد است که پولهای فیات که در حال نابود شدن هستند، مشکلات سیاسی و اجتماعی دیگری را به همراه خواهند داشت که بهسادگی نمیتوان آنها را با کمک ارزهای دیجیتال برطرف کرد.

در حقیقت، بسیاری از افراد، خریدهای روزانه خود را به کمک اینترنت و وبسایتهای فروش کالا انجام میدهند. همچنین میتوانید ببینید که افراد از چه تعداد صفحه بازدید کردهاند، از چه دستگاهی استفاده میکنند، از کجا آمدهاند و … صرفنظر از اینکه کسبوکار شما با سایر کسبوکارهای دیگر در تجارت(B2B) است یا با افراد جامعه در تعامل(B2C) است دیجیتال مارکتینگ روشی مؤثر برای پیشبرد اهدافتان خواهد بود. اگر شما هم در این گروه از افراد هستید، باید پیش از هر چیزی خاطر نشان شویم همانگونه که سرمایهگذاری روی ارزهای دیجیتال میتواند سودآور باشد.

شرکتهایی که فروش و مارکتینگ در اونها تا حد زیادی هم سو هستن نرخ رشد سالیانهای در حد 20 درصد دارن. باتوجه به این که شما سابقه کاری زیادی ندارید، شانس زیادی در مصاحبههای استخدامی نخواهید داشت. شخصی در این موقعیت شغلی باید انواع محتوا را پوشش داده و شناخت خوبی نسبت به همهی شاخههای محتوایی داشته باشد. پاسخ خیر است، زیرا گوگل برپایه اعتبار به نمایش بهترین نتایج بین مردم جا افتاده و سئو تنها راهی است که وبمستران باید با مبارزه برای گرفتن نتایج بهتر بهترین خودشان را ارائه کنند و گوگل ادز صرفا تبلیغ است که به شناخت برند شما کمک میکند.

در زیر، تعدادی از این مزایا و مایب را جمع آوری کردهایم. دیجیتال مارکتینگ از نظر فرصتهای شغلی در ایران و جهان، تنوع بسیار بالایی دارد. دیجیتال مارکتینگ در چه حوزههایی کاربرد دارد؟ پست گذاری و جذب مخاطب در لینکدین با اینستاگرام یا توییتر متفاوت است. 80% کارشناسان بازاریابی معتقدند ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل به جذب و وفادارسازی مشتری کمک قابل توجهی میکند.

همچنین باید گزینه های دیگری نظیر درصد مشتریان فعال، میزان رضایت مشتریان و پیشنهادات مشتریان را با استفاده از سیستم های دیگری مانند باشگاه مشتریان بررسی کرد. رسانههایی مانند یوتیوب یا آپارات نمونههایی از مجموعههای مبتنی بر بازاریابی وابسته هستند. فشردهسازی تصویر، دادههای ساختاریافته و بهینهسازی فایلهای CSS همگی اشکال سئوی فنی محسوب شده که میتوانند سرعت بارگذاری وبسایت شما را افزایش دهند و این یکی از مهمترین عوامل رتبهبندی در دید موتورهای جستجو مانند گوگل است.