هر آنچه باید در مورد بازاریابی دیجیتال بدانید – بهنام کشانی

موضوعات مختلف نیز به صورت پستهای تبلیغاتی، نقل قولهای انگیزشی، عکسهای محصول، محتوای آموزشی و تصاویر به اشتراک گذاشته شده از کاربران دیگر (یعنی محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC) تولید میشوند. روابط عمومی آنلاین به دنبال تاثیر بر افراد است و نه متقاعد کردن آنها به خرید برند، این تاثیر ممکن است در قالب یک پست اینستاگرامی توسط یکی از خریداران محصول، در مورد محصول جدیدتان یا یک خبر در خبرگزاری های آنلاین در مورد مسئولیت اجتماعی کسب وکار شما (به عنوان مثال فعالیت هایی که در راستای جلوگیری از گسترش بیابان ها انجام داده اید) باشد. تمام نظرات مشتریها را رصد کرده و تشویقشان کنید داستان خود را به اشتراک بگذارند، این کلید موفقیت شما در دنیای امروز است.

با کمال میل مشتاق خواندن نظرات و سؤالات شما در بخش دیدگاهها هستیم. ابزارهای پولی و رایگان زیادی وجود دارند که میتوانند در زمینههای بسیار متنوعی ازجمله مدیریت فروشگاه اینترنتی، ایمیل مارکتینگ، سئو (SEO)، مدیریت شبکههای اجتماعی، تحلیل بازدیدکنندگان سایت، تبلیغات کلیکی و گزارشدهی به کسبوکار شما کمک کنند. مثلا اینکه از کلمات کلیدی مناسب و ترند در کپشنها، بایو و استوری استفاده کنند، ایموجیها را جدی بگیرند، تصویری حرفهای برای پروفایل خود انتخاب کنند و لوگو داشته باشند. بیش از ۲۰۰ میلیون اینستاگرامر حداقل روزی یک بار در این ۲۸ دقیقه از پروفایل بازدید می کنند.

در راهنمای کامل اینستاگرام مارکتینگ با برخی از پیشنیازهای لازم آشنا میشوید. جهت تماس با تیم آموزشی میهن رشد می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید تا کارشناسان ما با مشاوره اولیه رایگان شما را آگاه سازند. همچنین به شما امکان میدهد بدون نیاز به استفاده از ابزارهای تبلیغاتی فیس بوک، تبلیغات اینستاگرام را ایجاد و منتشر کنید. اگر شرکت شما B2C است، بسته به طیف قیمت محصولاتتان، این احتمال وجود دارد که هدف بازاریابی دیجیتال برای شما، جذب افراد به وبسایتتان و تبدیل آنها به مشتری بدون نیاز به صحبت با فروشنده باشد. این احساس نیاز فوری باعث شد هزینهی زیادی صرف این کلاسها کنم اما بعدها متوجه شدم که میتوانستم بخشی از این محتوای آموزشی را از طریق دورههای رایگان دیجیتال مارکتینگ خارجی به دست بیاورم.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال همواره برای کاربران ایرانی یکی از دغدغه های اصلی بوده که هم اکنون با استفاده از مهران بیت به راحتی انجام می پذیرد. به عنوان مثال فالوورهای شما میتوانند به راحتی با شما تماس بگیرند. دقت داشته باشید انتخاب نام برای صفحه شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود، چرا که تا حدودی کار و زمینه فعالیت شما را به دیگر کاربران نشان میدهد.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که سئو فقط کسب بهترین رتبهها نیست و باید بتوانید در نتایج جستجو شده توسط کاربران بهترین جایگاه را داشته باشید. دیجیتال مارکتینگ یک ابزار دارای مرز نیست، بلکه یک تجربه کاری متداول است که همیشه در حال پیشرفت است. بسیاری از مردم متوجه نیستند که چه تعداد دارایی دیجیتال مارکتینگ در اختیارشان است. درست است که استوری تنها به مدت ۲۴ ساعت باقی میماند، اما میتوان آنها را هایلایت کرد یا در حافظه موبایل نگه داشت و دفعههای بعدی از آن استفاده کرد.

کارشناس بازاریابی موتورهای جستجو باید بتواند مخاطبان مناسب را هدف قرار دهد و همچنین بودجه لازم را ایجاد و مدیریت کند. زمانی که به سراغ این کار می روید، هدف نهایی هر فعالیت بازاریابی باید نرخ بازگشت سرمایه باشد. میتوانید به صورت آزمون و خطا محتواهای متنوعی منتشر کنید و ببینید کدام یک بازخورد بهتری میگیرند. تنوع در تولید محتوا خیلی مهم است و کاربران مختلف سلیقههای متنوعی دارند. نتایج نشان میدهد که ویدیوها اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار میدهند، اما معمولا عکسهای باکیفیت مخاطبین را ۳۶% بیشتر درگیر میکند.

در این صفحه تبلیغات به صورت مستقیم نیست؛ بلکه پیشنهادات و کپشنهای ارائه شده در پستها، افراد را به استفاده از ابزارها و محصولات این برند تشویق میکند. مثال دیگر برند چیتوز است که با تصاویر زیبا، مینیمال و خلاقانه، محصولات خود را معرفی میکند. بنابراین از نمایش محصولات با ارسال تصاویر محصول نترسید. در تبلیغات بنری با استفاده از تصاویر گرافیکی به معرفی کالا و خدمات خود میپردازید و مخاطب را برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت خود یا صفحات شبکههای اجتماعی هدایت میکنید. ممنوعیت خرید و فروش بیت کوین نیز در کشورها بیفایده است، چرا که دو نفر برای انتقال بیت کوین و رد و بدل کردن آن نیازی به نهادهای مرکزی ندارند و تنها با وجود کیف پول و آدرسهایشان میتوانند معامله را به صورتهای مختلف انجام دهند.

سه مرحله اصلی برای تدوین یک استراتژی موفق دیجیتال مارکتینگ نیز راهنمای قدم به قدم مراحل بازاریابی آنلاین است که با آن آشنا شدید. از آن زمان تا به امروز به تدریج بر ارزش و اهمیت ارزهای دیجیتال اضافه شده است. متاسفانه کاربران امروز به دنبال محتوای فست فودی هستند و بیشتر از ۱۰-۱۵ ثانیه پای یک ویدئو نمیمانند.

منظور از این دسته از ابزارها، مواردی مانند Ahref و Moz نیستند، بلکه در این بخش آنهایی که وضعیت کاربران و شیوه رفتار آنها را میسنجند، موردنظرمان میباشند. باشد. دلیلش هرچه باشد، آن را مشخص کنید. شما باید جایی حضور داشته باشید که مردم در آن جا هستند. شما میتوانید حساب کنونی خودتان را تجاری کنید یا یک حساب بیزنسی بسازید. خیلی از افرادی که قصد فعالیت حرفهای در اینستاگرام دارند، اصول اولیه راهاندازی پروفایل را میدانند. پرسونای مخاطب یکی از مهمترین زیرمجموعههای استراتژی است که مشخص میکند مخاطبان هدف شما چه افرادی هستند، چه نیازها و علایقی دارند، دنبال چه محتوایی میگردند و چطور به آن محتوا دسترسی پیدا میکنند.

مثلا اگر میخواهید تبدیل به یک بلاگر در زمینه غذا و خوراکی شوید، بهتر است خیلی در مورد مسافرتها، تفریحات و دکوراسیون منزلتان صحبت نکنید. بنابراین اگر تصمیم گرفتید از ویدیو برای بازاریابی اینستاگرام استفاده کنید، بهتر است تا حد امکان آن را کوتاه کنید. ولی اصلیترین موضوعی که نباید آن را فراموش کرد چگونگی تحلیل بازار و تحلیل عملکرد خود در این بازار است. وقتی مخاطب عضو سایت ما شد یا ایمیلش را در اختیار ما قرار داد، ایمیلهای هوشمندی میفرستیم تا ابتدا اعتماد مخاطب به ما جلب شود و در مرحله بعد از ما خرید کند. یکی از بهترین مزایای داشتن یک پروفایل تجاری این است که میتوانید از طریق Insights به آمارهای مفید مانند بازدیدها، تاپ استوریها و تاپ پستها، مقدار تعامل پیج، سن، جنس، محل سکونت و بیشترین ساعات فعال فالوورهایتان دسترسی داشته باشید.